گردباد هایشن پس از کتک زدن ژاپن به کره جنوبی برخورد کرد

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 05:42 کره جنوبی در حالی که گردباد هایشن روز دوشنبه به سواحل شبه جزيره جنوبی خ

توسط NEWSPISHGAMANNN در 17 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 05:42

کره جنوبی در حالی که گردباد هایشن روز دوشنبه به سواحل شبه جزيره جنوبی خود رسيد، پس از آن که طوفان قدرتمند جزاير جنوبی ژاپن را مورد ضرب و شتم قرار داد، اما به نظر می رسيد بدون آسيب يا تلفات عمده ای از آن عبور می کند.

تبلیغات
ادامه

آژانس آب و هوایی کره جنوبی می گوید این طوفان که بادهای پایدار بالایی تا ۱۲۶ کیلومتر (۷۸ مایل) در ساعت را حمل می کرد، پس از فرود در ساحل نزدیک در صبح روز دوشنبه، از یک شهر جنوبی اولسان به سمت شمال می رفت.

بادهای شديد در حال حاضر برق را به تقريبا ۵۰۰۰ خانوار در نوک جنوبی شبه جزيره کره، از جمله جزيره رفت و آمد مکرر ججو، که از روز شنبه تاکنون بيش از ۴۷۳ ميليمتر (۱۹ اينچ) بارش باران را گزارش کرده است، قطع کرده است. مقامات تقريبا هزار نفر را تخليه کرده اند، در حالی که بيش از ۳۰۰ پرواز در سراسر ۱۰ فرودگاه، از جمله فرودگاه بين المللی ججو، لغو شده است. وزارت ایمنی کشور افزود: مدخل های پارک های ملی و برخی خدمات قطار ملی به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش ان اچ کی، پخش کننده عمومی ان اچ کی، در ژاپن، صبح روز دوشنبه پس از عبور طوفان، حدود ۴۴۰ هزار خانه در منطقه کیوشو در جنوب غربی بدون قدرت باقی ماندند. افزود ۳۲ نفر مجروح شدند، از جمله زنی که از پرواز پله ها در تاریکی سقوط کرد و چهار نفر که پس از دمیدن پنجره های شیشه ای یک مرکز تخلیه دچار بریدگی شدند.

به تقريبا ۲ ميليون نفر دستور تخليه منطقه داده شده بود که هنوز در حال بهبودی از باران های شديد و جاری شدن سيل در ماه ژوئيه بود که منجر به کشته شدن ۸۳ نفر شد.

گردباد هایشن درست چند روز پس از آن صورت می گیرد که گردباد میساک به شبه جزیره کره کوبید و دست کم دو کشته و هزاران نفر را بدون قدرت باقی گذاشت.

کره شمالی که يک هفته پيش از آن هم ميساک و هم گردباد باوی را خسته کرده بود، با طوفانی که انتظار می رود اواخر روز دوشنبه در نزديکی شهر بندری چونگ جين قرعه کشی کند، نيز در مسير هايشن قرار دارد.

تصاویر زنده در تلویزیون دولتی، نادر است که در حال حاضر به مدت سه هفته پخش شده است، نشان می دهد درختان تکان دادن و امواج در حال افزایش در شهرستان Tongchon در استان Gangwon هم مرز با جنوب. پخش کننده دولتی گزارش داد که تمام ساکنان تونگچون تخلیه شده اند.

بخش کشاورزی کره شمالی به ویژه در برابر آب و هوای شدید آسیب پذیر است و طوفان ها و سیل های تابستان امسال نگرانی هایی را نسبت به وضعیت شدید غذایی این کشور به وجود آورد.

کيم جونگ اون رهبر کره شمالی روز شنبه در مناطق ساحلی که مايساک مورد اصابت قرار گرفت گشت زد، و به اعضای حزب دستور داد به تلاش های بهبودی بپيوندند.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب